Laatste zaterdag op oudejaarsavond kreeg ik een ontzettend lieve mail van Elke, een bijzonder aardige en attente volger van de blog. Eerst had ik de boodschap niet echt goed begrepen, maar ineens had ik het toch door dat één van mijn creaties de rubriek “Made by You” gehaald had in de eerste editie van het kersverse jaar. Ik had het tijdschrift nog niet binnen, dus het was een beetje gissen. Gelukkig deed Elke meteen uitgebreid verslag en bevestigde niet alleen dat één van mijn creaties de winnende creatie was, maar dat een andere Aster trui van mijn hand óók de rubriek had gehaald. Hartelijke dank aan Elke om het nieuwe jaar voor mij met een positieve noot in te zetten !

 

aster-trui-1

 

Over de 4 verschillende Aster truien die ik in het voorjaar heb gemaakt, heb ik eigenlijk nooit een blogpost geschreven met how-to’s en tips. Gelukkig is er intussen wel een instructie-video van La Maison Victor zelf, die de constructie van de Aster trui helemaal uiteenzet. Deze vind je hier https://www.youtube.com/watch?v=3EVH1QIBJ_M.

De boorden van alle versies heb ik afgewerkt met zwarte katoenjersey in plaats van boordstof. Ik vind katoenjersey van een goede kwaliteit veel eleganter dan boordstof, en toch stevig genoeg om de boord te kunnen houden.

De Aster trui werd ook opgenomen in de uitgave “Naaien voor beginners” van La Maison Victor, waarvan ik in deze blogpost uitgebreid verslag heb gemaakt. Hier vind je een overzicht van alle modelletjes die erin zijn opgenomen, samen met een link naar de instructie-video.

De verschillende versies van mijn Aster trui had ik al eerder in verschillende facebookgroepen gepost, maar geen van de foto’s is terug te vinden op mijn blog. Dat twéé van mijn truien zijn opgenomen in de gedrukte uitgave van La Maison Victor is dus de gelegenheid bij uitstek om de 4 exemplaren toch een plaatsje te geven op mijn blog.

Hier zijn de mooiste foto’s :

In roze :

In zwart :

In kaki :

In fluffy zwart :

 

