La Maison Victor – Naaien voor beginners : Een overzicht met links naar alle instructie video’s

Het was op 22 oktober dat ik voor een kleine boodschap in de Proxy Delhaize hier in de buurt moest zijn. Tijdens het aanschuiven aan de kassa viel mijn oog “toevallig” op het rek met tijdschriften en dagbladen. Mijn blik werd onmiddellijk helemaal naar onderen getrokken door het enige exemplaar van de uitgave “Naaien voor beginners” van La Maison Victor, die ongelukkig op een andere stapel tijdschriften was terechtgekomen. Omdat ik echt fan ben van het werk van La Maison Victor en omdat ik nogal sterk geloof in tekenen van het universum, heb ik het eenzame exemplaar dan maar voorzichtig in mijn mandje gelegd ;).

Het boek was verpakt in fijn plastic en de 4 raderbladen waar alle patroononderdelen op terug te vinden zijn, zaten los van het boek apart in het plastic.

Het boek is eigenlijk de compilatie van 12 eenvoudige modelletjes – geschikt voor de beginnende naaister – die eerder al zijn uitgegeven in diverse vorige edities van het tijdschrift. De vier patroonbladen zijn van stevig karton en van een andere kwaliteit dan de patroonbladen uit de tijdschriften.

naaien-voor-beginners-overzicht

Volgende modelletjes zijn opgenomen in deze uitgave :

  1. Rianne jurk
  2. Lina jurk
  3. Berlin top
  4. Aster trui
  5. Chessie top
  6. Harley top
  7. Kristy rok
  8. Hope cardigan
  9. Chloë jas
  10. Roxie legging
  11. Bonnie vest
  12. Star top

Hieronder volgt een kort foto overzicht :

Rianne jurk

Lina jurk

Berlin top

Aster trui

Chessie top

Harley top

Kristy rok

Hope cardigan

Chloë jas

Roxy legging

Bonnie vest

Star top

Als afsluiter hebben de auteurs nog volgende rubrieken toegevoegd :

Wat je moet weten” – Een overzicht van tips voor het overnemen van patroononderdelen op papier, het maken van patroonaanpassingen, het kiezen van een geschikte stof … . Kortom, de inleiding die is voorzien in alle tijdschriften van La Maison Victor.

Praat een mondje mee” – Een overzicht van veelgebruikte naaitermen.

Waarvoor gebruik je alle steken ?” – Een overzicht van diverse naaimachine-steken en waarvoor ze je het best kan gebruiken. Het is een artikel dat ook in één van de jongste uitgaven van het magazine staat, als ik mij niet vergis.

Van deze modelletjes zijn er instructie-video’s beschikbaar die verdeeld zijn over de website van LMV onder de rubriek “Start-to-sew” en op het You Tube kanaal van La Maison Victor. De instructievideo voor de Aster trui vind je op het You Tube kanaal van Flair België. In deze post heb ik alle links uit de verschillende bronnen verzameld, dus je klikt gewoon op de titel van het modelletje en de bijpassende instructie video zou moeten openen ;).

Veel naaiplezier !!!